radikaltanke.blogg.se

Hitta Vilse

Publicerad 2015-05-19 20:59:21 i Dagbok,

 

Idag har vi haft en Hitta Vilse utbildning i skolan. Riktigt bra var den, blev både känslomässigt engagerad och lärde mej mycket. Först hade vi teori, sen såg vi en film om en fyraårig flicka som försvann men blev hittad efter 51 timmar, sen gick vi ut och hade olika lekar. Idag var en sådan dag då jag verkligen kände att jag gör det här av en anledning, att jag lär mej något. Har mycket fint att bära med mej ifrån den här utbildningen, FN's barnkonvention och den här Hitta Vilse ligger varmast om hjärtat. Hade även betygssamtal med en utav mina lärare igår och ett C känns verkligen bra. Hon sa att man inte ska jämföra med de gamla betygen men som att det var ett VG :)
 
Efter skolan åkte jag och Jenny på PMU. Tänkte innan att jag inte skulle köpa så mycket. Gick sådär. Man hittar alltid de bästa fynden när man inte riktigt har råd.
 
 
Bilderna gör verkligen inte den här tavlan rättvisa. Men den är så fin. Och jag sa till Jenny redan innan att jag har verkligen inte plats för fler tavlor. Men, den här är så speciell. Och så fick den plats i köket, satt tom redan en skruv där ovan dörren som jag inte sett innan. Som gjort för den här tavlan.
 

Köpte även en egen termos till Jakob, en Nalle Puh bok och en Plupp. Så fantastiska bilder i Pluppböckerna, de är ett måste i bokhyllan. Han fick också en fin brandbil och jag fick en såsskål för fem kronor som ser ut att passa ihop med ett litet uppläggningsfat jag fick av mamma som varit mormors. En platsburk, även den för en femma. Tänkte nog förvara mjöl i den. En bok, en riktigt fin topp med spets och en gardin. Toppen och gardinen fick inte vara med på bild, ska försöka fota dem en annan gång om jag kommer ihåg det :)  
 
 
Väl hemma har jag försökt städa, bäddat rent, lagat mat och sen gick jag ut med Jakob i solen. Vi jagade varandra, gick olika stigar i skogen, sjöng sånger och lekte tillsammans. Härligt när man känner själv att man har energi att verkligen leka. Lämna telefonen inne och bara ha KUL :) Han vill ju alltid att man ska vara med, och drar en bestämt i handen om man försöker smita undan. Älskade unge, jag är så stolt över dej så jag nästan spricker.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mor

Publicerad 2015-05-20 08:45:21

Det är ju det här jag menar när jag pratar om att man ska utbilda sig! Insikter och kunskaper! Inte bara en lång rad uppgifter som ska göras....

Postat av: Petronella

Publicerad 2015-05-20 11:25:45

Åh den pluppboken har jag också hittat på loppis! Älskar btw tavlan! och den förra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hannah Magdalena Pettersson

Har du någonsin träffat en person som du känner in i ditt innersta kommer förändra hela ditt liv? Den tjugofemte augusti 2011 träffade jag den personen. Det var på en sned båt och han kallade mej för den rätta. Den nionde mars 2013 föddes vår son, Jakob. I den här bloggen skriver jag om allt som hände sen, om vardag, om kärlek för stor för att förklara och om lyckan att få ett barn.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela