radikaltanke.blogg.se

regnet det bara öser ner

Publicerad 2015-05-20 21:03:00 i Dagbok,

 
 
 
Men lite regn hindrar inte Petterssons. Vi går ut och går, och leker i lekpark trots spöregn. Ledig dag idag eftersom ettorna haft nationella prov i matte hela dagen lång. Stackarna. Så jag och Jakob har tjollrat på. Fantasin flödar på den Lilla, han surrar hela tiden. Idag när vi var på hans rum började han lek med sina mjukdjur. Ingen kan bli gladare än jag om han börjar uppskatta nallar. Han har aldrig lekt med dem förut, de har varit totalt ointressanta. Men nu gick han med en stor hund jag haft som liten och gav den stora pussar. Jag vill så gärna att han ska få vara mjuk så länge det bara går. Han kommer aldrig att få leka med vapen så länge jag kan bestämma. Mitt mål med min barnuppfostran är att han får bli vad och vem han vill, se ut hur han vill men han ska vara SNÄLL. Jag önskar att han kommer behandla andra människor med respekt, inse allas lika värde och vara hjälpsam. Om han blir hälften så god och snäll som sin gudfar, Jonas, så har jag lyckats som förälder.  
 
Kärlek, kärlek, kärlek och mycket tålamod, uppmärksamhet och stöd.
 

Kommentarer

Postat av: Yohanna

Publicerad 2015-05-21 15:07:27

Snäll är det bästa man kan vara :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hannah Magdalena Pettersson

Har du någonsin träffat en person som du känner in i ditt innersta kommer förändra hela ditt liv? Den tjugofemte augusti 2011 träffade jag den personen. Det var på en sned båt och han kallade mej för den rätta. Den nionde mars 2013 föddes vår son, Jakob. I den här bloggen skriver jag om allt som hände sen, om vardag, om kärlek för stor för att förklara och om lyckan att få ett barn.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela