radikaltanke.blogg.se

rik

Publicerad 2015-05-14 19:36:42 i Dagbok,

 
 
 
Idag har vi haft en jättefin dag. Jakob sov till halv sju vilket är sovmorgon. Vi åt frukost sen klädde vi på oss och gick ut. Magnus spikade på staketet och jag krattade lite löv, Jakob gjorde lite utav varje innan han blev rastlös och då gick vi en promenad. Sen åkte vi till Medelås för att hämta tunnan på bilden. Vi bestämde oss för att köpa den redan sist vi var där men då hade vi inte lösa pengar så vi sa att vi skulle komma idag. Vi har tänkt att Jakob ska kunna bada i den i sommar. Den är ju betydligt stadigare än en liten plaskpool, hoppas bara den inte blir för hög. Vi får se. I Medelås blev vi bjudna på korv, kaffe och dricka. Vi satt där länge och bara myste, och så kom Ingela och hennes gubbe från Rusele med sina tre hundar. Kicki och Albin har ju också en hund så det var många hundar i alla olika storlekar. Jag hade lämnat teleonen hemma på laddning annars hade jag fotat hela gänget. Sixten var lite rädd i början men det är bra för honom med miljöträning, han behöver det. Hittade lite kläder till Jakob som än är förstora men bra att ha framöver,  en kruka och någon vacker glasburk på loppisen. Fick allt för en tjuga. Underbara människa. De är så lättsamma, vänliga och säger bara stärkande saker. Känner mej rik och välsignad när jag åker därifrån.
 
Annars har vi inte gjort så mycket. Vi kom hem igen runt två tiden, åt tidig middag, har lekt och sett en barnfilm. Nu ser gubben hockey och jag tänkte skriva klart på ett skolarbete. Sen när hockeyn är slut kanske vi ska se American Horror som vi började se igår, vi har bara sett två avsnitt men jag tycker det verkar ruskigt bra :)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Petronella

Publicerad 2015-05-14 22:21:23

Hehe gillar att Jakob gör lite av varje.. :) Jag shoppa också loppis idag! En tillbringare för 20 piksdaler (tupperware, nypris typ 5 miljoner) och en sån där krokgrej man hänger över en dörr. Så jäla nöjd! De sålde gamla fönster för 500 kr st!!! Hutlöst men folk betalar ju tydligen för det.. :P

Postat av: Yohanna af Skovde

Publicerad 2015-05-15 04:20:35

AHS är ruggigt bra! :) är på säsong 3, det är grymt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hannah Magdalena Pettersson

Har du någonsin träffat en person som du känner in i ditt innersta kommer förändra hela ditt liv? Den tjugofemte augusti 2011 träffade jag den personen. Det var på en sned båt och han kallade mej för den rätta. Den nionde mars 2013 föddes vår son, Jakob. I den här bloggen skriver jag om allt som hände sen, om vardag, om kärlek för stor för att förklara och om lyckan att få ett barn.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela