radikaltanke.blogg.se

skolråd

Publicerad 2015-05-13 06:51:50 i Dagbok,

 
Gick inte så bra att blogga bättre i måndags, för då skulle jag nämligen på skolråd på Jakobs förskola. Jag försökte att ta upp de punkter som jag tyckte var viktiga. Bland annat att snöskottning, sandning och nu att ta bort sanden, som inte har fungerat. Det har varit under all kritik. Vi ville även lyfta en person i personalstyrkan som kanske inte får vara kvar till hösten, och jag underströk verkligen hur viktigt jag tycker det skulle vara att personen får vara kvar. Barnen är trygg med personen, personen kan rutiner och hur verksamheten fungerar. Vi har haft ett väldigt turbulent år med mycket sjukskrivningar och därmed många vikarier. Givetvis kan ingen råda över sjukdom, men just därför måste barnens bästa lyftas i frågan. Sedan ville de andra föräldrarna att barnen ska få ekologisk mellanmjölk, och inte den gröna mjölken som de får nu.
 
Ja, det är mycket att tänka på när det gäller skolans värld. Personligen är jag besviken att bara för att en förskola är liten och tillhör en by så betyder inte det att den inte ska prioriteras och vara lika viktig som de större förskolorna. Ibland känns det överväldigande, att man tar det för givet och inte tänker på ibland, hur skört allting är. Personal tex, man tror att de alltid ska vara där men så är ju inte fallet. Sen saknar många intresse och engagemang. Få föräldrar tycks dela min åsikt om hur viktigt allt det här är.
 
Annars har jag pluggat mycket, och motionerat hästarna. Igår grillade vi korv ute i solskenet. Härligt :)
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: mor

Publicerad 2015-05-13 07:07:33

Bra att du engagerar dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hannah Magdalena Pettersson

Har du någonsin träffat en person som du känner in i ditt innersta kommer förändra hela ditt liv? Den tjugofemte augusti 2011 träffade jag den personen. Det var på en sned båt och han kallade mej för den rätta. Den nionde mars 2013 föddes vår son, Jakob. I den här bloggen skriver jag om allt som hände sen, om vardag, om kärlek för stor för att förklara och om lyckan att få ett barn.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela